Dwujęzyczne Dziecko  – WIELKIE MOŻLIWOŚCI W PRZYSZŁOŚCI

W roku szkolnym 2023/2024 Miejskie Przedszkole Nr 3 „Wesoła Trójeczka” w Lubaczowie realizuję II edycję Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności BilingualFuturew ramach programu pilotażowego Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie. Pakiet Tom and Keri to druga część Uniwersalnego kursu dla przedszkoli wydawnictwa Yellow House English.

            Wdrażany przez nauczycieli standard i nauczycieli plus program ma na celu wprowadzenie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się dla dziecka językiem obcym.  Przedszkolaki poznają język angielski w sposób naturalny i kontekstowy. Nauczyciele kreują aktywność dzieci zgodnie ze scenariuszami by wspomagać ich zainteresowanie i naukę języka angielskiego. Podczas zajęć  wszystkie dzieci motywowane są do odkrywania świata, jak i  wykorzystania naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych. Dodatkowo rodzice monitorują i wspierają postępy dzieci za pomocą platformy edukacyjnej, która umożliwia kontynuowanie programu w domu. System nauki integruje nauczycieli, anglistów, rodziców przewidując dla nich odpowiednią rolę i wyposażając w odpowiednie narzędzia.

            Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia. Mózg otrzymuje dużą dawkę treningu a przy tym cenną wiedzę i umiejętności. Prowadzone badania pokazują, że dzieci wychowywane w otoczeniu dwóch języków mają wyraźną przewagę nad swoimi rówieśnikami przebywającymi w otoczeniu jednego języka a dwujęzyczne dzieci mają: większe możliwości koncentracji i podzielność uwagi, lepszą pamięć, lepsze wyniki w nauce, większą możliwość adaptacji społecznej i kulturowej, w przyszłości lepszą pozycję materialną i społeczną.

Jako nauczyciele jesteśmy świadomi ogromnych wyzwań, jakie stawiają nam obecne przedszkolaki, dlatego otwarte na nowe doświadczenia angażujemy się w innowacyjne projekty edukacyjne i inne działania, które często wymagają od nauczycielek przede wszystkim świeżego spojrzenia na edukację dzieci w wieku przedszkolnym. 

            Urząd Marszałkowski w Rzeszowie w 100% sfinansował środki dydaktyczne niezbędne do realizacji programu. Nauczyciele przedszkola z powodzeniem wdrażają treści programu, rodzice chętnie wspierają pracę nauczycieli. Społeczność przedszkola dziękujemy wszystkim interesariuszom przedszkola za wprowadzenie dziecka w świat dwujęzyczności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *