eTwinning to społeczność szkolna

Miejskie Przedszkole nr 3 w Lubaczowie realizuje projekty edukacyjne ze społecznością przedszkolną krajów Unii Europejskiej.

eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy a nawet niej, współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. Projekty e Twinning przybierają bardzo różnorodne formy. Są wśród nich bardzo krótkie (kilkudniowe), skupione na jednym konkretnym zagadnieniu, jak i wieloletnie, o wciąż poszerzającej się tematyce i działaniach. Forma, tematyka, czas trwania, rodzaj użytych narzędzi, liczba partnerów zależy wyłącznie od samych uczestników projektu. Często zmienia się w trakcie realizacji dopasowując się do aktualnych potrzeb współpracujących.

Udział w projektach w ramach e Twinning pobudza kreatywność dzieci, rozbudza ich chęć poznawania świata, zmusza do zdobywania nowych umiejętności, kształtuje umiejętność współpracy. To tylko nieliczne zalety udziału w projektach realizowanych w ramach eTwinning.

Grupa Misiolandia, w roku szkolnym 2019/2020, brała udział w trzech projektach.

„Jesienne kodowanie” projekt dwumiesięczny, którego głównym celem było rozwiązywanie zadań w oparciu o narzędzia Tik. Dzieci zapoznały się także z podstawami kodowania. Projekt realizowany był pomiędzy szkołami i przedszkolami z województwa podkarpackiego.

„Xmas cards around the Europe” ( kartki bożonarodzeniowe dookoła Europy) – zadaniem dzieci było własnoręczne przygotowanie, a następnie wysłanie kartek świątecznych do wszystkich partnerów biorących udział w projekcie. Projekt miał zakres międzynarodowy. Brały w nim udział szkoły między innymi z Chorwacji, Turcji, Włoch, Hiszpanii czy Finlandii. Przedszkolaki z niecierpliwością czekały na kolejne kartki. Udział w projekcie wzmocnił u dzieci chęć zdobywania wiedzy na temat innych krajów oraz zmotywował do nauki języków obcych.

Children keep up with the Sy(STEM) to project oparty na metodzie STEAM czyli nowoczesne oraz interdyscyplinarne podejście do nauki i zdobywania wiedzy. Celem projektu było wspomaganie kreatywności dzieci poprzez stałe wsparcie nauczyciela i rodziców, ale bez narzucania swoich pomysłów.

Projekt miał charakter całoroczny. W każdym miesiącu partnerzy stawiali przed sobą zadanie do wykonania, którego efektami dzielili się na platformie Twinspace. Zakres działań był zróżnicowany. Wspólnie opracowywaliśmy logo projektu. Efektem końcowym było ilustrowane opowiadanie do którego my jako grupa Polska stworzyliśmy okładkę.

Ponadto rozmawialiśmy na takie tematy jak zdrowe odżywianie, zanieczyszczenie środowiska czy recykling.

mgr Joanna Niedźwiecka-Cybulak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *