03

 

Nauczycielki:
mgr Beata Mikłasz
mgr Anna Krzych
mgr Elżbieta Maksymowicz

pomoc nauczyciela:
mgr Aleksandra Machczyńska
Lucyna Schritter

 

To my PSZCZÓŁKI – dzieci 3 i 4-letnie. Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznaliśmy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również
o kształtowaniu umiejętności poznawczych. Od początku roku szkolnego robiłyśmy wszystko aby dzieci przystosowały się do warunków przedszkolnych, doskonaliły czynności samoobsługowe, przestrzegały wspólnie ustalonych zasad, przyswoiły treści zawarte
w programie – adekwatne do ich wieku i umiejętności.

Codzienne zajęcia i zabawy z Pszczółkami wiązały się z nieustannym naciskiem na kształtowanie samodzielności, uspołecznianie, a także oddziaływanie na pozostałe funkcje rozwojowe, które pozwoliły dzieciom dobrze poznać najbliższe otoczenie, środowisko
i bezproblemowo w nim funkcjonować. Dlatego mowa (rozwój narządów mowy), samoobsługa, ogólna sprawność ruchowa i manualna, umiejętność słuchania, sprzątanie po zabawie i po pracy, szybkie i sprawne reagowanie na polecenia nauczyciela – to obszary, które wymagały ciągłych ćwiczeń i usprawnień.

Dzieci początkowo nieśmiałe i mające problemy w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami oraz nauczycielem poczyniły znaczne postępy i zaczęły dobrze i bardzo dobrze funkcjonować w grupie i w środowisku przedszkolnym (uczestniczyły w zabawach, bawiły się wspólnie, coraz więcej i wyraźniej mówiły); dostosowały się do podstawowych zasad obowiązujących tak
w grupie, jak i przedszkolu w ogóle; chętnie uczestniczyły w zajęciach grupowych jak
i w spotkaniach integracyjnych na terenie i poza terenem przedszkola.

W chwili obecnej poziom samodzielności grupy jest już zadowalający. PSZCZÓŁKI bawią się zgodnie, uczestniczą w zajęciach, stosują się do obowiązujących zakazów i nakazów, przestrzegają zasad ustalonych w grupie, dostrzegają potrzeby innych, pomagają sobie
w trudnych sytuacjach, starają się działać empatycznie. Dzieci starają się być dla siebie miłe
i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera na grupie jest wspaniała.

 

KRĘGI TEMATYCZNE:

I MARCOWA POGODA

  1. W marcu jak w garncu
  2. Zabawa z wiosną
  3. Ciepło – zimno

II PANI WIOSNA

  1. Szukamy oznak wiosny
  2. Pani wiosna
  3. Wiosna w bocianim gnieździe
  4. Wiosenne kwiaty i motyle
  5. Wiosenne hodowle

III WIELKANOC

  1. Zbliża się Wielkanoc
  2. Co kryje się w wielkanocnym koszyczku?
  3. Pisanki, pisaki…
  4. Kurczaki i zajączki
  5. Śmigus – dyngus

Mailowe konsultacje nauczycielskie:

Beata Mikłasz
27.03.2020 r. – godz. 14:00-15:00
03.04.2020 r. – godz. 14:00-15:00
10.04.2020 r. – godz. 14:00-15:00

Konsultacje mailowe prosimy kierować na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci

Pilot od telewizora, czy telefon w ręku dziecka – to nie jest sposób na nudę. Mamy teraz okazję , by rozwijać kreatywność i zainteresowania naszych dzieci. Podsuwajmy im ciekawe zadania i zabawy.

- Zabawy konstrukcyjne – budowanie z różnego rodzaju klocków, papierowych kubków - uczy orientacji przestrzennej oraz precyzji, rozwijając wyobraźnię przestrzenną oraz logiczne myślenie. Dzieci uczą się zależności przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół ,
z tyłu, z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz.
Co więcej, budowanie naprawdę złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi
i dotyku, usprawnia także koordynację ruchową.
- Zabawy tematyczne – w dom, sklep, szkołę – dzieci wcielają się w różne role, zabawy uczą ról społecznych, wpływają na sferę emocjonalną, wzbogacają słownik dziecka oraz umiejętności komunikacyjne, rozwijają wyobraźnię oraz wdrażają do dostosowywania się obowiązującym regułom
- Starajmy się codziennie wciągać dzieci w proste obowiązki domowe na miarę ich możliwości
- Doskonalmy samodzielność dziecka podczas czynności samoobsługowych- ubierania, rozbierania, spożywania posiłków ( mamy teraz na to dużo czasu)
- Czytajmy dzieciom bajki, opowiadania – rozwija to ich mowę, wyobraźnię, uczy myślenia przyczynowo-skutkowego, poprawia koncentrację, rozwija słownictwo. Czytając dziecku zaspokajamy jego potrzeby emocjonalne – czego nie zrobi za nas komputer ani telewizja. Podczas czytania
jesteśmy blisko, przytulamy dziecko, patrzymy na nie z miłością, poświęcamy mu czas. W zrozumiały dla niego sposób rodzic swoim zachowaniem przekazuje mu: „Kocham Cię i jesteś dla mnie bardzo ważny”. To właśnie dzięki poczuciu, że jest ważne i kochane, dziecko rozkwita, zaczyna
budować wiarę w siebie, życzliwość, empatię, umiejętności społeczne.
- Rozwijajmy myślenie matematyczne – twórzmy gry ściganki, doskonalmy liczenie w dostępnym zakresie – możemy wykorzystać przedmioty codziennego użytku- poduszki, talerze,
łyżeczki itd. Polecam zabawy Prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej – zabawy uczą wnioskowania,
logicznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów
- Organizujmy zabawy ruchowe i muzyczne z wykorzystaniem chust, wstążek, gazet.
Ćwiczą sprawność, wzmacniają siłę i zaspokajają potrzebę ruchu.Dzieci ćwiczą swoją
sprawność, zręczność, siłę, szybkość, poczucie rytmu.
- Rozwijajmy sprawność manualną dzieci - bawmy się w wycinanie, przyklejanie, kolorowanie małych i szczegółowych rysunków, nawlekanie koralików itp. Dajmy im nożyczki. Skoncentrowanie się na wymagającej uwagi i dokładności pracy usprawnia nie tylko jego umiejętności manualne, ale też rozwija poczucie przestrzeni i wyobraźnię

Linki i adresy stron wspierających rozwój dziecka 

1) https://emocjedziecka.pl/pomoce-dydaktyczne/
2) https://www.lulek.tv/
3) https://ciufcia.pl/
4) https://www.buliba.pl/
5) http://matzoo.pl/
7) http://www.opiekun.pl/strony-dla-dzieci.php
8) https://www.domowyprzedszkolak.pl/
9) https://www.dla-dzieci.com.pl/
10) http://www.dziecionline.pl/
11) https://rysopisy.eduzabawy.com/kolorowanki/

 

Drogi rodzicu w związku z zaistniałą sytuacją panującą w naszym kraju, jako nauczyciele
i wychowawcy waszych dzieci będziemy prowadzić zdalne nauczanie zgodne z wytycznymi
Ministerstwa Edukacji Narodowej. Materiały edukacyjne i propozycje zabaw i ćwiczeń będziemy wysyłały z adresu:
pszczolkimp3@gmail.com na Państwa adresy mailowe.

Zachęcamy chętnych rodziców do publikacji wytworów prac dzieci i ich aktywności na
facebooku przedszkola
   

 

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

M A R Z E C

WIERSZ MIESIĄCA

„Przybycie wiosny” – Bożena Forma

Spojrzał w okno mały Paweł
A w ogrodzie wiosna,
Świeżą trawkę, przebiśniegi
W koszu nam przyniosła
Obudziła pąki kwiatów
W parku i ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
O śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
Garść ciepłych promieni,
Gdy ogrzeję nimi ziemię,
Świat się zazieleni.

PIOSENKA MIESIĄCA

Pisanki pisanki

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

 

Godziny otwarcia

Miejskie Przedszkole Nr 3
"Wesoła Trójeczka"
w Lubaczowie

Poniedziałek - Piątek
06:30 - 16:00

Dane kontaktowe

ul. Juliusza Słowackiego 16
37-600
Lubaczów

tel.  16  632 91 27
sekretariat@mp3.lubaczow.pl