03

 

Nauczycielki:
mgr Beata Mikłasz
mgr Anna Krzych
mgr Elżbieta Maksymowicz

pomoc nauczyciela:
mgr Aleksandra Machczyńska
Lucyna Schritter

 

To my PSZCZÓŁKI – dzieci 3 i 4-letnie. Jesteśmy ciekawi świata i interesujemy się wszystkim co nas otacza. Poznaliśmy przedszkole, nasze Panie i rówieśników, z którymi spotykamy się codziennie. Dużo czasu spędzamy na wspólnej zabawie, ale pamiętamy również
o kształtowaniu umiejętności poznawczych. Od początku roku szkolnego robiłyśmy wszystko aby dzieci przystosowały się do warunków przedszkolnych, doskonaliły czynności samoobsługowe, przestrzegały wspólnie ustalonych zasad, przyswoiły treści zawarte
w programie – adekwatne do ich wieku i umiejętności.

Codzienne zajęcia i zabawy z Pszczółkami wiązały się z nieustannym naciskiem na kształtowanie samodzielności, uspołecznianie, a także oddziaływanie na pozostałe funkcje rozwojowe, które pozwoliły dzieciom dobrze poznać najbliższe otoczenie, środowisko
i bezproblemowo w nim funkcjonować. Dlatego mowa (rozwój narządów mowy), samoobsługa, ogólna sprawność ruchowa i manualna, umiejętność słuchania, sprzątanie po zabawie i po pracy, szybkie i sprawne reagowanie na polecenia nauczyciela – to obszary, które wymagały ciągłych ćwiczeń i usprawnień.

Dzieci początkowo nieśmiałe i mające problemy w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami oraz nauczycielem poczyniły znaczne postępy i zaczęły dobrze i bardzo dobrze funkcjonować w grupie i w środowisku przedszkolnym (uczestniczyły w zabawach, bawiły się wspólnie, coraz więcej i wyraźniej mówiły); dostosowały się do podstawowych zasad obowiązujących tak
w grupie, jak i przedszkolu w ogóle; chętnie uczestniczyły w zajęciach grupowych jak
i w spotkaniach integracyjnych na terenie i poza terenem przedszkola.

W chwili obecnej poziom samodzielności grupy jest już zadowalający. PSZCZÓŁKI bawią się zgodnie, uczestniczą w zajęciach, stosują się do obowiązujących zakazów i nakazów, przestrzegają zasad ustalonych w grupie, dostrzegają potrzeby innych, pomagają sobie
w trudnych sytuacjach, starają się działać empatycznie. Dzieci starają się być dla siebie miłe
i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera na grupie jest wspaniała.

 

KRĘGI TEMATYCZNE:

I Dzieci mają swoje święto

II Nazywamy swoje emocje

III Książka moim przyjacielem

IV Niech żyją wakacje!

 

Mailowe konsultacje nauczycielskie:

 Beata Mikłasz

03.06.2020 r.- godz. 14:00-15:00
10.06.2020 r. - godz. 14:00-15:00
17.06.2020r. - godz. 14.00 -15.00
24.06.2020r. - godz. 14.00 -15.00


Anna Krzych
05.06.2020 r. – godz. 14:00-15:00
12.06.2020 r. – godz. 14:00-15:00
19.06.2020r. - godz. 14.00 -15.00
26.06.2020r. - godz. 14.00 - 15.00

Konsultacje mailowe prosimy kierować na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci

Pilot od telewizora, czy telefon w ręku dziecka – to nie jest sposób na nudę. Mamy teraz okazję , by rozwijać kreatywność i zainteresowania naszych dzieci. Podsuwajmy im ciekawe zadania i zabawy.

- Zabawy konstrukcyjne – budowanie z różnego rodzaju klocków, papierowych kubków - uczy orientacji przestrzennej oraz precyzji, rozwijając wyobraźnię przestrzenną oraz logiczne myślenie. Dzieci uczą się zależności przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół ,
z tyłu, z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz.
Co więcej, budowanie naprawdę złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi
i dotyku, usprawnia także koordynację ruchową.
- Zabawy tematyczne – w dom, sklep, szkołę – dzieci wcielają się w różne role, zabawy uczą ról społecznych, wpływają na sferę emocjonalną, wzbogacają słownik dziecka oraz umiejętności komunikacyjne, rozwijają wyobraźnię oraz wdrażają do dostosowywania się obowiązującym regułom
- Starajmy się codziennie wciągać dzieci w proste obowiązki domowe na miarę ich możliwości
- Doskonalmy samodzielność dziecka podczas czynności samoobsługowych- ubierania, rozbierania, spożywania posiłków ( mamy teraz na to dużo czasu)
- Czytajmy dzieciom bajki, opowiadania – rozwija to ich mowę, wyobraźnię, uczy myślenia przyczynowo-skutkowego, poprawia koncentrację, rozwija słownictwo. Czytając dziecku zaspokajamy jego potrzeby emocjonalne – czego nie zrobi za nas komputer ani telewizja. Podczas czytania
jesteśmy blisko, przytulamy dziecko, patrzymy na nie z miłością, poświęcamy mu czas. W zrozumiały dla niego sposób rodzic swoim zachowaniem przekazuje mu: „Kocham Cię i jesteś dla mnie bardzo ważny”. To właśnie dzięki poczuciu, że jest ważne i kochane, dziecko rozkwita, zaczyna
budować wiarę w siebie, życzliwość, empatię, umiejętności społeczne.
- Rozwijajmy myślenie matematyczne – twórzmy gry ściganki, doskonalmy liczenie w dostępnym zakresie – możemy wykorzystać przedmioty codziennego użytku- poduszki, talerze,
łyżeczki itd. Polecam zabawy Prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej – zabawy uczą wnioskowania,
logicznego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów
- Organizujmy zabawy ruchowe i muzyczne z wykorzystaniem chust, wstążek, gazet.
Ćwiczą sprawność, wzmacniają siłę i zaspokajają potrzebę ruchu.Dzieci ćwiczą swoją
sprawność, zręczność, siłę, szybkość, poczucie rytmu.
- Rozwijajmy sprawność manualną dzieci - bawmy się w wycinanie, przyklejanie, kolorowanie małych i szczegółowych rysunków, nawlekanie koralików itp. Dajmy im nożyczki. Skoncentrowanie się na wymagającej uwagi i dokładności pracy usprawnia nie tylko jego umiejętności manualne, ale też rozwija poczucie przestrzeni i wyobraźnię

Linki i adresy stron wspierających rozwój dziecka 

1) https://emocjedziecka.pl/pomoce-dydaktyczne/
2) https://www.lulek.tv/
3) https://ciufcia.pl/
4) https://www.buliba.pl/
5) http://matzoo.pl/
7) http://www.opiekun.pl/strony-dla-dzieci.php
8) https://www.domowyprzedszkolak.pl/
9) https://www.dla-dzieci.com.pl/
10) http://www.dziecionline.pl/
11) https://rysopisy.eduzabawy.com/kolorowanki/

 

Drogi rodzicu w związku z zaistniałą sytuacją panującą w naszym kraju, jako nauczyciele
i wychowawcy waszych dzieci będziemy prowadzić zdalne nauczanie zgodne z wytycznymi
Ministerstwa Edukacji Narodowej. Materiały edukacyjne i propozycje zabaw i ćwiczeń będziemy wysyłały z adresu:
pszczolkimp3@gmail.com na Państwa adresy mailowe.

Zachęcamy chętnych rodziców do publikacji wytworów prac dzieci i ich aktywności na
facebooku przedszkola
   

 

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

CZERWIEC

WIERSZ MIESIĄCA

Wakacje” I. Salach

Pojedziemy na wakacje
Razem z mamą tatą
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę, co Ty na to?

Słońce, woda, las już czeka
wszystkie dzieci woła
Zabawimy się wesoło
przed powrotem do przedszkola.

PIOSENKA MIESIĄCA

Niech żyją wakacje”

 

Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las

i niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

 

Pojedzie z nami piłka

i kajak, i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę

od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce

na ciemno nas opali,

w srebrzystej, bystrej rzece

będziemy się kąpali.

 

Niech żyją wakacje,

niech żyje pole i las

i niebo, i słońce,

wolny, swobodny czas.

 

Godziny otwarcia

Miejskie Przedszkole Nr 3
"Wesoła Trójeczka"
w Lubaczowie

Poniedziałek - Piątek
06:30 - 16:00

Dane kontaktowe

ul. Juliusza Słowackiego 16
37-600
Lubaczów

tel.  16  632 91 27
sekretariat@mp3.lubaczow.pl