MOTYLE

Od początku roku szkolnego w grupie Motyli organizowane były działania, zmierzające do wytworzenia przyjaznego dzieciom klimatu, niwelujące stres adaptacyjny przy jednoczesnym wzmocnieniu poczucia bezpieczeństwa. Ważnym elementem było wytworzenie właściwego klimatu wzmacniając poczucie bezpieczeństwa dzieci w grupie, poprzez różnorodne zabawy niwelujące stres adaptacyjny oraz wspomaganie w rozwoju psychomotorycznym.  Dzieci dobrze czują się w przedszkolu, są radosne, chętnie podejmują proponowane formy aktywności organizowanej, uczestniczą w zabawach i zajęciach, cieszą się z efektów własnych działań. Nastąpił rozwój dzieci w różnych sferach działalności.  Grupa prezentuje wyrównany poziom i tempo pracy, choć niektóre dzieci potrzebują jeszcze wsparcia i pomocy ze strony nauczyciela. od początku roku znacznie wzrósł poziom sprawności fizycznej dzieci. Niemal wszystkie, dzieci z grupy chętnie i aktywnie uczestniczą w zabawach ruchowych, w których początkowo niechętnie brały  udział. Większość motylków wykazuje dobrą sprawność motoryczną. W zakresie rozwoju intelektualnego nastąpił wzrost kompetencji intelektualnych. Praca nad mową i myśleniem  przyniosła spodziewane efekty. Dzieci coraz sprawniej dokonują operacji matematycznych. Porównywają, przeliczają , różnicują oraz nazywają. Posługują się liczebnikami głównymi w indywidualnych zakresach. Chętnie odtwarzają liczbę elementów zbiorów przez tupanie, klaskanie, stukanie itp. Dzieci potrafią dłużej skupić uwagę na określonym zadaniu. Większość dzieci z grupy potrafi wysłuchać i zrozumieć dłuższe polecenia. Dbająć o wszechstronny rozwój dzieci w grupie prowadzona jest praca z zakresu profilaktyki logopedycznej, ktora ma na celu wspieranie terapii logopedycznej i wspieranie procesu rozwoju mowy oraz zajęcia z terapii ręki mająca na celu usprawnianie motoryki małej oraz samodzielności dzieci. Dzieci poczyniły dużo postępy w stosunku do początku roku. Szybciej zapamiętują, są aktywne i śmielsze w trakcie zajęć. Wszystkie nasze działania przyczyniły się do pogłębienia wiary we własne możliwości oraz wzrostu motywacji do nauki.

b1

           

 

 Nauczycielki:
mgr Małgorzata Trojnar
mgr Anna Rozmus - Żuk

Pomoc nauczyciela:
Anna Olearnik

KRĘGI TEMATYCZNE:

I.  CZY TO JUŻ WIOSNA?

  1. CZY WIOSNA MIESZKA W OGRODZIE?
  2. WIOSENNE LICZENIE
  3. CZY WIOSNĄ JEST WESOŁO?

II.  POWROTY PTAKÓW

  1. PTAKI JUŻ DO NAS LECĄ
  2. DZIEŃ DOBRY BOCIANIE
  3. WIOSENNA GIMNASTYKA
  4. LUBIMY BOCIANY
  5. W BOCIANIM GNIEŹDZIE

III.  WIELKANOC

  1. ZWYCZAJE I TRADYCJE ŚWIĄTECZNE
  2. ZAKŁADAMY HODOWLĘ OWSA
  3. PISANKI, KRASZANKI
  4. PRZYGOTUJEMY KOSZYCZEK WIELKANOCNY
  5. WIELKANOC W MOIM DOMU

Mailowe konsultacje nauczycielskie:

Anna Rozmus-Żuk
26.03.2020 r. – godz. 13:00-14:00
2.04.2020 r. – godz. 13:00-14:00
8.04.2020 r. – godz. 13:00-14:00

Małgorzata Trojnar
27.03.2020 r. - godz. 13:00-14:00
31.03.2020 r.- godz. 13:00-14:00
7.04.2020 r. - godz. 13:00-14:00
Konsultacje mailowe prosimy kierować na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Drogi rodzicu w związku z zaistniałą sytuacją panującą w naszym kraju, jako nauczyciele i wychowawcy waszych dzieci będziemy prowadzić zdalne nauczanie zgodne z wytycznymi
Ministerstwa Edukacji Narodowej. Materiały edukacyjne i propozycje zabaw i ćwiczeń będziemy wysyłały z adresu: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. na Państwa adresy mailowe.

Zachęcamy chętnych rodziców do publikacji wytworów prac dzieci i ich aktywności na
facebooku przedszkola
   

                                           

                                                                                                                                             Pani Ania i Pani Gosia

 

 Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci


Należy pamiętać, że telewizor czy komputer nie mogą stać się głównym zajęciem dziecka podczas pobytu w domu. Należy starannie wybierać programy, które pozwolą mu się rozwinąć, pokażą piękno świata, nauczą go dobra - a nie tylko wypełnią część dnia.
Naszą propozycją dla Was są gry sprawnościowe i planszowe, rozwijające umysł, kreatywność, myślenie, planowanie, ale też pozwalają na doświadczanie sukcesów i porażek - która to zdolność do przyjmowaniu obu jest w późniejszym życiu bardzo przydatna. W zabawach można korzystać ze wszystkich przedmiotów w domu - tylko trochę wyobraźni i kreatywności potrzeba, aby kartoniki po butach, drewniane klocki albo guziki stały się przedmiotem zabawy. Dziecko powinno również po prostu pobyć w obecności rodzica - przytulić się, posiedzieć obok, poprzyglądać się rodzicowi podczas wypełniania codziennych obowiązków, a także samemu wypełniać proste obowiązki przydzielone przez rodzica. Wypełnianie obowiązków domowych uczy dzieci odpowiedzialności, szacunku do pracy rodzica, a przede wszystkim wiary we własne możliwości, bo przecież chwalimy dzieci za pomoc i za każde, nawet małe osiągnięcia. Świetnym rozwiązaniem jest rodzinne gotowanie, które będzie dla dzieci nie zależnie od wieku nie tylko dobrą zabawą, ale także lekcją praktyczną. Proponujemy również aktywność poprzez formy ruchowe; zabawy w chowanego, kilkuminutowe zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, aby zapobiec bierności ruchowej. Oczywiście musimy im zapewnić bezpieczeństwo. Sami włączajmy się do ich zabaw. Wtedy te chwile okażą się bezcenne i wzmocnią nasze relacje. Zachęcamy Państwa i Wasze dzieci do następujących form spędzania czasu wolnego, które na pewno przypadną do Waszych gustów i sprawią Wam wiele radości i satysfakcji: zajęcia plastyczne, muzyczne, a przede wszystkim czytelnicze. Czytanie książek i czasopism, słuchanie bajek, opisywanie swoich wrażeń w formie obrazka, opowiadanie rodzicom lub rodzeństwu przeczytanej bajki itd..

 

Linki i adresy stron wspierających rozwój dziecka 

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna6.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w

http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/8351

https://czasdzieci.pl/pliki_dz/kolorowanki/dd_68_614.jpg

https://mrspolka-dot.com/w-co-sie-bawic-pomysly-na-spedzanie-czasu-z-dziecmi/

https://parenting.pl/z-dzieckiem-w-domu-12-pomyslow-na-zabawy-bez-telewizora



Wirtualna mata do kodowania: https://mata.edu-sense.com/pl/1
Zabawy matematyczne: https://www.matzoo.pl/

 

 

 

 WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

K W I E C I E Ń

"BAJKOWE PISANKI" - piosenka
Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
Z koszem jajek na pisanki
Mama – kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę,
i na każdym będzie bajka.
Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
Świątecznym życzeniem,
Wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.
Rośnie żytko jak na drożdżach
I zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
A dla niego mała kurka
Kosz bajkowych ma pisanek.

„Wielkanoc"
Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki
Razem dziś zrobimy,
Wszystkie kolorowe –
Bardzo się cieszymy.

 


 

 

 

 

 

 

   

 

Godziny otwarcia

Miejskie Przedszkole Nr 3
"Wesoła Trójeczka"
w Lubaczowie

Poniedziałek - Piątek
06:30 - 16:00

Dane kontaktowe

ul. Juliusza Słowackiego 16
37-600
Lubaczów

tel.  16  632 91 27
sekretariat@mp3.lubaczow.pl