baj

 Nauczycielki grupy:
mgr Małgorzata Jabłońska
mgr Iwona Preweda

Pomoc nauczyciela p. Teresa Preweda

     

    Dzieci z grupy Bajkolandia są samodzielne w czynnościach samoobsługowych. Same ubierają się , rozbierają, próbują wiązać sznurowadła, nakrywają do stołów, sprzątają po posiłkach. Pięknie tańczą, śpiewają, lubią grać na instrumentach perkusyjnych.

   Są bardzo sprawne fizycznie . Aktywnie uczestniczą w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych, różnorodnych aktywnościach na świeżym powietrzu.  

     Dzieci inicjują zabawy konstrukcyjne, budują, wykorzystując różnorodne materiały, w tym materiały użytkowe i naturalne. Przedszkolaki rozpoznają i nazywają podstawowe emocje, uczą się radzić sobie z nimi , z ich przeżywaniem. Posługują się swoim imieniem i nazwiskiem , większość zna adres zamieszkania . Starają się respektować prawa i obowiązki swoje i innych osób. Zgodnie współpracują w zespole dziecięcym . Potrafią wypowiadać się swobodnie. Poprzez zabawę poznają kolejne litery. Ich wypowiedzi są poprawne pod względem gramatycznym, charakteryzują się bogatym słownictwem. Klasyfikują przedmioty, określają ich położenie, przeliczają elementy zbiorów, określają kierunki, posługują się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie sobie dostępnym. Posługują się pojęciem czasu. Swoją sprawność manualną i wrażliwość artystyczną doskonalą w trakcie zajęć plastycznych i technicznych. Rozpoznają i nazywają kolory podstawowe, a niektóre z dzieci kolory pochodne. Posługują się kolorem w pracach plastycznych, tworzą prace z wykorzystaniem różnorodnych technik i materiałów. Dzieci wiedzą ,co to jest ekologia, jak dbać o środowisko, znają życie wybranych zwierząt i roślin. Prowadzą obserwacje i wyciągają wnioski z doświadczeń i eksperymentów. W dalszym ciągu będziemy pracować nad doskonaleniem sprawności manualnej i grafomotorycznej, nad rozwojem mowy ,myślenia, kształtowania pojęć matematycznych, rozwijać sprawność ciała i koordynację, co pozwoli na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie.

   

Bloki tematyczne:

 I. Czyściochowe przedszkole 

  1. Kąpiel ważna spraw!
  2. Dlaczego w szklarni jest tak gorąco?
  3. Jak dbać o skórę?

 II. Spotkanie z wiosną 

  1. Gdzie szukać wiosny?
  2. Kolory wiosny
  3. Gdzie budować gniazdo?
  4. Zadania o kwiatach
  5. Co robisz szpaczku? 

III. Wielkanoc już blisko

  1. Pisanki, pisanki jajka kolorowe
  2. Koszyczek dobrych życzeń
  3. Wokół jajka
  4. Co mamy w koszyczku?
  5. Co to jest śmigus-dyngus?

 

Mailowe konsultacje nauczycielskie:

 mgr Małgorzata Jabłoń

 25.03.2020 r. – godz. 11:00-12:00

 01.04.2020 r. – godz. 11:00-12:00

 08.04.2020 r. – godz. 11:00-12:00

 mgr Iwona Preweda

 27.03.2020 r. – godz. 11:00-12:00

 03.04.2020 r. – godz. 11:00-12:00

 06.04.2020 r. – godz. 11:00-12:00

 Konsultacje mailowe prosimy kierować na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Drogi rodzicu w związku z zaistniałą sytuacją panującą w naszym kraju, jako nauczyciele i wychowawcy waszych dzieci będziemy prowadzić zdalne nauczanie zgodne z wytycznymi
Ministerstwa Edukacji Narodowej. Materiały edukacyjne i propozycje zabaw i ćwiczeń będziemy wysyłały z adresu:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
na Państwa adresy mailowe.

   

Chętnych rodziców zapraszamy do publikacji prac i aktywności dzieci na portalu społecznościowym Facebook.

  

Ciekawe strony i linki na które warto wejść: 

https://czasdzieci.pl/warszawa/
https://www.domowyprzedszkolak.pl/
https://www.lulek.tv/
https://kodowanienadywanie.blogspot.com/2020/03/zadania-bez-nudyczyli-propozycje.html
http://grajnik.pl/gry/szukanie-roznic/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=FZ3pj_ZkldQ&feature=emb_title
https://www.facebook.com/2449849278372133/videos/2446777375560958/

  

Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci: 

Czas wolny można spędzać w różny sposób np. kolorowanie, konstruowanie z klocków różnych budowli, rzucanie do celu, wyszukiwanie różnic między obrazkami, rysowanie szlaczków, wzorów, śpiewanie czy taniec, itp. JAK WIDAĆ W DOMU WCALE NIE MUSIMY SIĘ NUDZIĆ! Rodzicu weź sprawy w swoje ręce nie pozwól, aby dzieci siedziały tylko przed telewizorem i komputerem. Sprawmy, aby ten czas był spędzony w przyjemniej i miłej atmosferze podczas różnych aktywności. Starajmy się aby dzieci były kreatywne i same próbowały wymyślać zabawy. Można również samemu skonstruowań np. grę planszową. Oto kilka propozycji:

- „Wąż” - Konstruowanie planszowej gry – ściganki- Rysujemy trasę po której będziemy się ścigać. Trasa ma kształt węża .Płytki możemy odmierzać klockiem. Podczas wspólnego odmierzania płytek możemy je głośno przeliczać. Przy ogonie węża rysujemy dwa lub cztery kółka , to będzie początek- START. Tu staną pionki. META to oczy węża. Rysujemy w tym miejscu kółka innym kolorem. Rzucamy kostką, liczymy oczka, przesuwamy się na planszy do przodu. Który pionek pierwszy dotrze do METY, ten wygrywa.

 - „Biały i czarny kotek”- Konstruowanie gry- opowiadania”- Gra opowiada o przygodach białego i czarnego kotka. Rysujemy planszę, chodniczek po którym wędrują kotki do miski mleka znajdującej się na końcu chodnika. Podczas odmierzania płytek możemy wspólnie je przeliczać. Kotki muszą pokonać długą drogę . Podczas wędrówki zdarzyło im się wiele przygód. Napotkały budę z groźnym psem, muszą ją obejść(rysujemy lub naklejamy psa i rysujemy drogę okrężną). Chciały przejść przez rzekę , ale woda zerwała mostek(rysujemy niebieską wodę). Kotki nie chcą zamoczyć łapek i szukają drogi okrężnej(rysujemy ją). Idą dalej. Na ich drodze stanęło drzewo ,a kotki uwielbiają wspinaczki(gracz, który stanął na polu z drzewem opuszcza jedną kolejkę rzutu kostką).Idą dalej. Kotek, który stanie na płytce koloru szarego lub z narysowaną lub naklejoną myszką biegnie za nią co sił. Ale myszka schroniła się do norki(rysujemy linię i mysią dziurę). Kotek oddalił się od miski z mlekiem. W tym miejscu wraca na chodniczek(rysujemy strzałkę na wybranym polu).

 Wybieramy biały i czarny pionek. Rzucamy kostką , liczymy oczka, przesuwamy kotka(pionek) do przodu. Przypominamy dzieciom, co może się kotkom zdarzyć .Wygrywa kotek, który pierwszy dojdzie do miski z mlekiem.

 - „Figury i koraliki” - Woreczek strunowy wypełniony żelem, w środku kolorowe koraliki. Na woreczku naklejone figury geometryczne w kolorach koralików: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Zadaniem dziecka jest doprowadzenie koralików koloru figur do odpowiednich zbiorów.

 - „Kolorowa ławica rybek” - Duże makaronowe muszle malujemy farbami. Muszle przytrzymujemy klamerkami do bielizny. Pomalowane muszle umieszczamy w wodzie(powierzchnia wyznaczona kolorową szarfą). Dziecko klamerkami „łowi” rybki. Do muszli można przykleić kartoniki z cyframi, literami, samogłoskami, spółgłoskami itp.

- „Co to jest?”- Woreczki wypełnione: ryżem ,kaszą, grochem, makaronem różnych kształtów i wielkości, guzikami, miękkimi kuleczkami itp.Dzieci zapoznają się dokładnie z zawartością woreczków. Porównują je ,zastanawiają się ,co je różni w dotyku. Woreczki umieszczamy w pojemniku tak, aby dziecko mogło swobodnie losować z zawiązanymi oczami .Dziecko odgaduje zawartość wylosowanych woreczków. Dorosły układa karteczki z podpisami według tego , co mówi dziecko. Po opisaniu woreczków ściągamy dziecku opaskę i sprawdzamy błędy.

 - „Makaronowe korale”-    Na drucik, sznureczek nawlekamy makaron i robimy korale. Możemy je dowolnie ozdobić.

 

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

MARZEC:

 

Piosenka miesiaca:

„ Marzec- czarodziej”    sł. A. Bernat     muz. Z. Ciechan

Chodzi marzec- czarodziej i po chmurach po lodzie
aż tu nagle hokus-pokus
i już pączki na patyku i już trawka na śnieżyku,
ach ten marzec- czarodziej.

Chodzi marzec- czarodziej i po chmurach po lodzie
aż tu nagle hokus- pokus
słońce rzuca swe błyskotki, że aż mruczą bazie kotki,
ach ten marzec- czarodziej.

Chodzi marzec- czarodziej i po chmurach po lodzie
aż tu nagle hokus- pokus
przez kałuże skaczą kaczki, żółte dzioby pstre kubraczki,
ach ten marzec- czarodziej.

Wiersz miesiąca:

„ Marzec”    L. Wiszniewski

Przyszedł dzisiaj marzec,
w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
I wiosenka młoda.

Rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda,
nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
Wiosna to , czy zima.

 

Godziny otwarcia

Miejskie Przedszkole Nr 3
"Wesoła Trójeczka"
w Lubaczowie

Poniedziałek - Piątek
06:30 - 16:00

Dane kontaktowe

ul. Juliusza Słowackiego 16
37-600
Lubaczów

tel.  16  632 91 27
sekretariat@mp3.lubaczow.pl